facebook

Kanał You Tube

środa, 1 października 2014

Powidła śliwkowe z czekoladą



Tradycyjne powidła śliwkowe przygotowuję już od wielu lat. Moja rodzina je uwielbia. W tym roku obok klasycznych przetworów ze śliwek przygotowałam również wersję z cynamonem oraz z czekoladą. Czekośliwki, zwane też czekodżemem, podbiły serca moich domowników. Oto prosty przepis.

Składniki:
2 kg śliwek
1 czekolada gorzka
1 szklanka cukru

Składniki powideł ze śliwkami i czekoladą

1.Z umytych śliwek usuwam pestki. Przekładam do miski, zasypuje cukrem i odstawiam na 2-3 godziny.
2.Śliwki przekładam do garnka i gotuję na małym palniku 2 godziny. Zostawiam na następny dzień.
3.Następnego dnia gotuję przez godzinę, aż śliwki się rozpadną i całość zgęstnieje. Cały czas mieszam.
4.Dodaję połamaną czekoladę i jeszcze przez chwilę gotuję.
5.Przelewam do wyparzonych słoików. Zakręcam i odwracam do góry dnem. Zostawiam na noc.
Smacznego!
Czekodżem

87 komentarzy:

  1. Co roku obowiązkowo je robię, są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słodkie śliweczki i pyszna czekolada, to dopiero rarytasik ;). Zapraszam na mój blog: http://laydymami.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię śliwki i czekoladę i sliwki z czekoladą:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, idealne na śniadaniową bułeczkę, pyszne:)

    lekcjewkuchni.blogpsot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. takich nie jadłam! apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz o nich słyszę, ale smaka mi narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdybym robiła przetwory,te powidła byłyby number one:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie obok soków powidła śliwkowe to podstawa zapasów:)

      Usuń
  8. to musi być pyszne, uwielbiam powidła śliwkowe ale wersji z czekoladą nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Musiałabym spróbować, ale pierw zapas musze zrobić normalnych powideł, już w sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Są pyszne. Też takie robię :-) modyfikuje na różne sposoby dodając kakao, czekoladę mleczną. Polecam dodatek kardamonu, fajnie smakują :-) pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja mam robi pyszne powidł śliwkowe. Ja teraz zamierzam nauczyć się robić marmoladę z jabłek.

    OdpowiedzUsuń
  12. Super powidła, choć moim zdaniem bardziej dżem. Powidła robi się bez cukru i długo, długo smaży by zgęstniały. A opcja z czekoladą musi być niezwykle kusząca. Chociaż ja wole potrawy mało słodkie lub w ogóle wytrawne, kwaskowate.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja musiałam dodać cukier bo śliwki były strasznie kwaśne. Słodkie też są dobre:)

      Usuń
    2. Kochana, każdy ma swój smak. Ja uwielbiam kwaśne jedzenie. :)

      Usuń
    3. To prawda:) Ja generalnie też lubię kwaśne, ale w przypadku konfitur i dżemów nie. Pozdrawiam!

      Usuń
  13. też robię kilka słoików, ale w tym roku zdecydowanie wygrały jeżyny z czekoladą:)

    OdpowiedzUsuń
  14. z czekoladą??? oooo to muszą być genialne

    OdpowiedzUsuń
  15. ja robiłam takie powidła i nazwałam je nutella ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak do powideł śliwkowych zwyczajnych mam lekką awersję tak te bym pokochała od razu. Szkoda, że nie mogę ich spróbować przez Interent :D bo widzę, że niezłe zapasy narobiłaś. Wyglądają cudownie. I znów takie słodziutkie udekorowane słoiki.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. pyszne powidła, bardzo lubię!

    OdpowiedzUsuń
  18. Mój tatuś uszczęśliwił dziś mamcię, kupując 20 kg śliwek i kazał jej smażyć powidła;) Chyba muszę zamówić kilka słoików z czekoladą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym chyba padła, gdyby mąż dostarczył mi tyle śliwek. Wolę robić częściej, ale w mniejszych ilościach.

      Usuń
  19. Urocze słoiczki :) i pyszna zawartość...
    Zdecydowanie stałam się fanką powideł, chociaż z czekoladą jeszcze nie robiłam to wyobrażam sobie ich pyszny smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze sobie wyobrażasz:) Są pyszne. U mnie fanami powideł jest cała moja rodzinka więc i zapasy muszą być spore.

      Usuń
  20. Mama mojego chłopaka robi takie powidła z czekoladą, ale mi nie smakują :P Przynajmniej jej roboty :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz, każdy ma inny smak. Nie wszystkim muszą smakować:)

      Usuń
  21. Pyszności. Bardzo lubię powidła śliwkowe. Domowe są najlepsze. Ale z dodatkiem czekolady nie robiłam i nie jadłam. Chętnie zrobię, póki śliwki jeszcze są :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam bo smak jest wyjątkowy. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  22. Lubię takie połączenie, robię czasem ciasto ze śliwkami i z czekoladą właśnie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Brzmi bardzo apetycznie :)) W tym roku darowałam sobie wszelkie konfitury ale za rok koniecznie muszę nadrobić. Powidło uwielbiam, więc skorzystam z Twojego przepisu na to z czekoladą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób koniecznie, ja w następnym roku też będę robiła:)

      Usuń
  24. mniam! śliwkowe najlepsze! super się komponują z czekoladą!

    OdpowiedzUsuń
  25. Zrobiłam:) Wczoraj zrobiłam i jestem ZACHWYCONA:) DZIĘKUJĘ za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zrób i dla mnie słoiczek tej ambrozji :)

    OdpowiedzUsuń
  27. robiłam kiedyś z dodatkiem kakao ale z gorzką czekoladą musi być rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nigdy za śliwkowymi nie przepadałam, ale ta czekolada mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ta czekośliwka jest pyszna. Warto mieć kilka słoiczków na zimę.

    OdpowiedzUsuń
  30. Robiłam wiele razy i zawsze szybko schodziły, przepis wart wypróbowania. Zapraszam na szarlotkę bez cukru na mące razowej. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja też je uwielbiam!! Chociaż jestem wielkim fanem powideł, to lubię ich taką odmianę ;))

    OdpowiedzUsuń
  32. Zastanawiam się czy moje wybredne łasuchy zjadłyby taki dżem...

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja "masowo" co roku robię,ale z kakao :)
    Teściowa zrobiła z kakao i z czekoladą,chciała mieć lepsze ode mnie,bo ja skromnie tylko z kakao i co? Tak przedobrzyła,że teraz w słoikach ma kamień i nie da się tego jeść :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny prosty przepis na powidła, uroczo ozdobione słoiczki:)

    OdpowiedzUsuń