facebook

Kanał You Tube

czwartek, 4 grudnia 2014

Sterydy na płuca w ciąży - Celeston

Za mną pierwsza wizyta w szpitalu. Na szczęście zaplanowana. Ponieważ ciąża bliźniacza zwiększa ryzyko przedwczesnego porodu lekarze często zalecają przyjęcie sterydów, które przyspieszają rozwój płuc u dzieci. Patologia ciąży, na której leżałam, nigdy nie nastraja optymistycznie, ale najważniejsze jest zdrowie dzieci. Pobyt zaczął się od zastrzyku z Celestonu. Wtedy też podpięto mi kroplówkę z magnezem. Po 24 godzinach otrzymałam kolejną dawkę sterydów. Na kroplówkach z magnezu byłam przez cały pobyt, łącznie przyjęłam ich 3,5. Celem magnezu było zapobieganie ewentualnym skurczom. Po kolejnej dobie i badaniu dostałam wypis.
Czy po sterydach czułam się źle? Nie. Same zastrzyki też nie bolały, być może to zasługa wprawnej położnej, która aplikowała lek. Jedynie magnez okazał się moją zmorą - po nim czułam się słabo. Na szczęście teraz przyjmuję magnez w znacznie mniejszych dawkach i wszystko wróciło do normy.
Wraz ze mną na sali były jeszcze dwie dziewczyny, które również dostawały sterydy. Jedna ze skróconą szyjką i rozwarciem, a druga z cukrzycą i nadciśnienie, obie w pojedynczych ciążach. 
Rozmawiałam z lekarzami o ewentualnych skutkach przyjmowania sterydów. Wszyscy zapewniali, że żadnych negatywnych nie ma. Jeśli więc grozi Wam przedwczesny poród warto skorzystać z takiej możliwości. Wiem, że wiele dziewczyn obawia się, że po sterydach może im skoczyć waga. U mnie nic takiego nie nastąpiło. 

48 komentarzy:

  1. Pozdrawiam cieplutko i trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzymajcie się ciepło i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tego problemu, ale lekarze wiedzą co robią. Trzymajcie się cieplutko i zdrowo :-) pozdrowionka :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sterydy - kortykosteroidy dostalam po raz pierwszy w dokladnie 28 +0 (i dzien pozniej) - zastrzyk przyjemny nie byl, ale nie o to w tym chodzi. Gdy trafilam do szpitala ze skracajaca sie szyjka - 13mm to sterydy to byla pierwsza rzecz jaka mi zaaplikowano. Druga bylo podlaczenie mnie (48h bez przerwy) do maszyny z dozujacej mi kroplowke z jakims mega drogim lekiem sprowadzanym ze Stanow (na skurcze).
    O ile drugi zdzialal niewiele - urodzilam po 3 dniach od odstawienia, o tyle sterydy chyba zdaly swoj egzamin....bo gdy syn przyszedl na swiat ponoc nawet zakwilil, choc byl niewydolny oddechowy i zostal zaintubowany (metoda synchroniczna wentylacja)...Po 48h odlaczony! Neonatolodzy stwierdzili, ze mysleli, ze bedzie gorzej z plucami.

    Nie wiem co by bylo gdybym sterydow nie dostala. Skutkow ubocznych u mnie nie bylo zadnych, jak bylam chuda jak patyk tak nadal jestem :) Moim zdaniem lepiej dmuchac na zimne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze, że lekarze tak szybko zareagowali. Jak widać sterydy zadziałały błyskawicznie i całe szczęście. Liczę na to, że u mnie sterydy już działają. Poczułam ogromną ulgę po przyjęciu tych dwóch dawek leku. Wiem, że zrobiłam co mogłam, żeby dzieci miały lepszy start. Wiadomo, że problemy z oddychaniem to jedne z najważniejszych u wcześniaków.
      Jak dobrze, że u Ciebie wszystko się dobrze skończyło. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Na prawdę kobiety w ciąży obawiają się skoków wagi? To raczej naturalne, że kg wskakują na wagę w stanie błogosławionym, a chyba najważniejsze jest zdrowie dziecka... Zresztą nie ma co się ich aż tak obawiać, ja byłam leczona sterydami kilka miesięcy i strasznie spuchłam, ale po ich odstawieniu szybko wszystko wróciło do normy. Na prawdę nie ma obaw, podjęłaś słuszną decyzję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz, boją się. Dla mnie najważniejsze jest życie i zdrowie dzieci. Jestem w stanie zrobić wszystko, żeby maluchy miały lepszy start.
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Trzymaj się Kochana! :)
    Ja też wychodzę z założenia że lekarze wiedzą co robię i nie narażali by jakby mogło wystąpić ryzyko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uważam, że komuś trzeba zaufać. Nikt z nas nie wie wszystkiego. A lekarze z założenia są po to, by w takich chwilach nam pomóc.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Chyba skoki wagi czy podobne nie mają znacznia, jeśli chodzi o dobro dzidziusia :) trzymam kciuki za Twoje maluszki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie nie mają:) Dziękuję bardzo, każde wsparcie się dla mnie liczy:)

      Usuń
  8. czytałam o sterydach, bałam się wcześniejszego porodu i co prawda wylądowałam na koniec na patologii, ale na szczęście to i tak było na 2 dni przed planowanym cc:)
    trzymaj się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście zdążyłam je przyjąć i bardzo się z tego powodu cieszę. Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Dobrze wiedzieć na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kilku osobom się przyda:)

      Usuń
  10. Mnie się właśnie sterydy kojarzą ze zwiększeniem wagi. Ale skoro tak nie jest, to dobra wiadomość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku tak nie jest, na szczęście:)

      Usuń
  11. Bardzo ciekawy blog!!!! Na przyszłosc na pewno Twoje rady sie sprawdzą!!!
    pozdrawiam cieplutko i ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieję:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  12. Nominowałam Twój blog do udziału w Pozytywnej Zabawie :-) Szczegóły u mnie na blogu. Zapraszam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzymam bardzo mocno kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż z ciekawości zapytam, kiedy masz termin? :-) Chyba nigdy nie wspominałam o tym, ale moja koleżanka urodziła bliźniaki, mojego męża brat ma bliźniaki i mam wujków bliźniaków (mojego taty bracia), sporo tych bliźniaków wokół mnie ;-) Trzymaj się :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam termin na drugą połowę stycznia więc jeszcze troszkę mi zostało:) Widzę, że u Ciebie bliźniaki dominują. U mnie w najbliższym otoczeniu nikt nie ma. Będziemy pionierami w tej kwestii:) Pozdrawiam!

      Usuń
  15. Podwójne szczęście :) trzymam kciuki i wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo dobrze, że czujesz się ok. skoro lekarze mówią, że sterydy nie będą miały negatywnych skutków to pewnie tak będzie, tylko pomogą Twoim dzieciom i szybciej rozwiną im się płucka. powodzenia i zdrowia życzę

    OdpowiedzUsuń
  17. Powodzenia dla Ciebie i maluszków :) I jak najmniej już tego bólu- nawet od zastrzyków- chociaż jeszcze poród :D

    OdpowiedzUsuń
  18. wiesz ja myslę że strach o wagę jest tylko do momentu kiedy nie pojawi się strach o dziecko, wtedy tylko nieliczne o tym myslą!
    pozdr i zapraszam do nas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We mnie strach o dzieci jest tak duży, że jestem gotowa na wszystko, co zaleci lekarz. Ale są dziewczyny, które martwią się tak nieważnymi rzeczami.
      Dziękuję za zaproszenie, już zaglądam:)

      Usuń
  19. nigdy bym nie pomyślała, że sterydy mogą mieć takie działanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jeszcze do niedawna nie wiedziałam:)

      Usuń
  20. Sterydy w ciąży ? Myślałam, że są zakazane a tu zaskoczenie i duże ! Wszystkiego dobrego dla Was :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda?! Najważniejsze, że medycyna idzie na przód i można z takiej możliwości skorzystać. Pozdrawiam!

      Usuń
  21. Nie wiedziałam, że podaje się sterydy, ale to bardzo przydatna wiedza. Trzymajcie się!:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdrówka życzę. Mi niby przedwczesny poród nie groził, a odbył się w 36 tygodniu. Więc to też różnie bywa. Ale najważniejsze jest zdrowie dziecka :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dużo zdrówka dla ciebie i maluszków i żeby płuca dobrze im się rozwijały :-)

    OdpowiedzUsuń