facebook

Kanał You Tube

piątek, 24 lipca 2015

Jak ułatwić sobie życie z bliźniakami – cz. II

Jakiś czas temu pisałam post o tym, jak ułatwić sobie życie z bliźniakami. Możecie go przeczytać tutaj. Teraz pora na kolejny wpis z tej serii. Poniżej przedstawiam kilka zasad, których warto się trzymać.

1.Nie zostawiaj niczego na później
Co mam do zrobienia robię od razu. Przykład: syn zaczyna się przebudzać. Wiem, że jest pora karmienia. Jeśli od razu zacznę go karmić to zwykle zdążę zanim obudzi się córka. I to nie tylko z karmieniem, ale też z przewinięciem i przytulankami.  A co jeśli czekam łudząc się, że synek może jeszcze na chwilę uśnie? Zazwyczaj czeka mnie płacz dwójki. Co więcej, kiedy zacznę karmić jedno, dziecko drugie z pewnością przez cały ten czas będzie płakać. I dzieci są rozdrażnione, i ja.

2.Rytuały
Rytuały są bardzo ważne dla każdego dziecka, nie tylko dla niemowlaków. My też mamy swoje. To kąpiele, które robi tata, spacery o określonej godzinie i przytulanki po karmieniu. Dzieci wiedzą, że wieczorem czeka je kąpiel, a po nich karmienie, przytulanie i kładzenie spać. Wszystko w tej samej kolejności. Taka przewidywalność jest dzieciom bardzo potrzebna.

3.Wsparcie innych rodziców bliźniaków
Każdemu zdarzają się chwile zwątpienia lub zmęczenia. Nic nie działa wtedy tak jak rozmowa z inną mamą bliźniąt. Te same problemy, wątpliwości, obawy. Warto mieć taką osobę. Jeśli wśród znajomych nie ma rodziców bliźniaków polecam np. fora internetowe. Rozmowa podnosi na duchu i poprawia humor.

4.Hierarchia
Nie wszystko musi być idealnie. Wiele mam ulega presji – muszą być we wszystkim najlepsze. Po co wpędzać się w kompleksy? Ja wychodzę z założenia, że dzieci są najważniejsze, a dopiero potem cała reszta. Jak nie zdążę zrobić obiadu, który wymaga ode mnie czasu robię coś na szybko i wcale się tego nie wstydzę. Jak dzieci pozwolą to spędzał w kuchni dłuższą chwilę i oprócz obiadu pojawia się również deser. Wychodzę też z założenia, że nie muszę mieć domu wysprzątanego na błysk. Ważne, żeby w miejscu, gdzie przebywają dzieci było czysto. Nie jestem zwolenniczką sterylnego wychowania. A zaoszczędzony czas wolę spędzić z dziećmi.

5.Zabieraj dzieci ze sobą
Trudno jednocześnie być w kuchni i w pokoju, gdzie przebywają dzieci. Dlatego warto korzystać z fotelików/bujaczków. Dzieci są wtedy bezpieczne bo wpięte, a ja mogę jednocześnie np. gotować czy brać kąpiel bez stresu, że nie wiem, co robią moje dzieci. Ważne jest, szczególnie w kuchni, żeby dzieci były w bezpiecznej odległości od ostrych, ciężkich przedmiotów i gorących potraw. Przyjemnie jest jednocześnie gotować i rozmawiać z maluchami. Dla nich to też miła odmiana.

Chętnie poznam Wasze sposoby na ułatwienie sobie życia z maluszkami.

11 komentarzy:

  1. Ja na szczęście mam jedno dziecko :) Ale takie bliźniaki mieć to musi być fajne doświadczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko musi być poukładane a to zaczyna się od dobrej organizacji. I chociaż czasami jak to w życiu zdarzają się podknięcia to warto trzymać się jakiś zasad i reguł. Pozdrowionka :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. cenne rady:) myślę, że sprawdzają się zarówno w przypadku jednego malucha jak i dwóch:) mam podobne podejście, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak wiesz mam tylko jednego brzdąca. Wszędzie do dzisiaj ze mną chodzi. A jak już nie chciała siedzieć/leżeć/spać w bujaczku i sporo marudziła a musiałam coś porobić w kuchni wsadzałam ją w chustę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ileż prawdy w tych poradach. Czasem i przy jednym dziecku sie porady przydadzą jak się nam trafi taki mały kręcony urwisek ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobra organizacja i brak pustych przebiegów to połowa sukcesu, a przy ilości razy dwa osobniki...to już w ogóle :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Podwójne szczęście, podwójna radość, ale i podwójna robota. Jestem pełna uznania dla CIebie że tak dajesz sobie super radę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rady przydatne nawet przy jednym dziecku ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. To kompendium widzy dla podwójnych mam. Dużo ich widzę wokół:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie jesteś zorganizowana, a to bardzo istotne jak widać :) doskonale dajesz sobie radę! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cenne rady bo sprawdzone,, w praktyce,, :) miło, że tak dobrze sobie radzicie :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń