facebook

Kanał You Tube

sobota, 12 maja 2018

Czym grozi toksoplazmoza w ciąży?


Toksoplazmoza w ciąży
Toksoplazmoza to choroba szczególnie niebezpieczna dla ciężarnych oraz kobiet, które planują ciążę. Zakażenie powoduje pierwotniak, który jest bardzo popularny u zwierząt. W obiegowej opinii źródłem toksoplazmozy są koty. Okazuje się, że nie do końca tak jest. Najczęściej bowiem o zakażenia toksoplazmozą dochodzi po:
-wypiciu skażonej wody,
-zjedzeniu nieumytych owoców,
-zjedzeniu surowego mięsa,
-kontakcie z kocią kuwetą.
Aby wykryć obecność przeciwciał w  ciąży wykonywane są dwa badania: IgM oraz IgG. IgM bada przeciwciała odpowiedzialne za nowe zakażenie, które może się utrzymywać nawet powyżej roku. Z kolei IgG to przeciwciała, które nasz organizm produkuje przez całe życie.
W przypadku ciężarnych po zakażeniu płodu może wystąpić:
-małogłowie,
-wodogłowie,
-opóźnienie w rozwoju psychosomatycznym,
-osłabienie wzroku.
Warto więc zachować ostrożność i zapobiegać ewentualnemu zakażeniu.

13 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej chorobie. Zdarza się częściej u kobiet, które mają kontakt z kotem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ciąży trzeba szczególnie uważać, nie ma innej rady. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. nie wiedziałam, że efekty zarażenia u dziecka w łonie mogą wywołać tak poważne konsekwencje . mam i zawsze miałam koty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba zachować szczególną ostrożność, w tym szczególnym czasie.

      Usuń
  3. Dobrze że poruszyłaś ten temat mało się o nim mówi a jest bardzo istotny.Zapraszam do siebie na http://www.gibobobasy.pl.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również bardzo uważałam w tej kwestii. Zwłaszcza z surowym mięsem. To bardzo ważne, aby kobiety w ciąży wiedziały, że istnieje taka choroba i jakie mogą być jej skutki.No i oczywiście na co trzeba uważać. Pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie,że o tym piszesz!!! Ja osobiście wiem, ale ostatnio położna mówiła, że dużo pacjentek jest niedoinformowanych....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To prawda, wiele dziewczyn jest nieświadomych zagrożenia.

      Usuń