facebook

Kanał You Tube

czwartek, 16 stycznia 2014

Surówka z kapusty kiszonej i żurawiny



Dziś przepis na surówkę z kapusty kiszonej z żurawiną. Jest bardzo szybka i łatwa w przygotowaniu. To dobre urozmaicenie dla kobiet, które w ciąży zajadają się kapustą kiszoną, ale również dla wszystkich domowników, na przykład jako dodatek do obiadu.





Składniki:

30 dag kiszonej kapusty

2 gruszki

½ czerwonej cebuli

3 łyżki żurawiny

1 ½ łyżki oleju lub oliwy

¼ łyżeczki suszonych ziół prowansalskich

szczypta soli

szczypta pieprzu


Surówka z kapusty kiszonej i żurawiny

4 porcje

Czas wykonania: 10 minut




1)Kapustę kroję na dwucentymetrowe paski, przekładam do miski.

2)Cebulę kroję w ćwierć plasterki i dodaję do kapusty.

3)Dodaję prawie całą żurawinę (odrobinę zostawiam do dekoracji).

4)Z gruszek usuwam gniazda nasienne i ścieram na tarce o grubych oczkach do miski.

5)Mieszam wszystkie składniki.

6)W małej miseczce łączę olej, zioła prowansalskie oraz sól i pieprz. Wlewam do miski i jeszcze raz całość mieszam.

7)Przekładam na talerz i dekoruję żurawiną.

Smacznego!

Surówka z kapusty kiszonej

56 komentarzy:

  1. mniam:D
    http://rozaliafashion.blogspot.com/2014/01/pudrowa-rozkloszowana-spodnica.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smacznie :)

    Zapraszamy do nas :)
    http://pprojectbaby.blogspot.ie/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I takie też jest. Dziękuję za zaproszenie, już zaglądam:)

      Usuń
  3. No proszę, w życiu bym o tym nie pomyślała:) A tu proszę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajna alternatywa dla tradycyjnej surówki z kiszonej kapusty:)

      Usuń
  4. Nie jadłam jeszcze czegoś takiego. Oryginalne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy przepis :)
    Przepis i sposób wykonania - to coś dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam! Szybko się robi, a zawsze to jakieś urozmaicenie:)

      Usuń
  6. ciekawy pomysł, słodko kwaśne połączenie może być smacznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja lubię żurawinę z kapustą pekińską, ale wypróbuje też twój przepis i zobaczę, czy moje kubki smakowe go zaakceptują ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj i daj znać jak Ci smakowało:) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Takie połączenie musi smakować dobrze !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, smakuje dobrze. Jej zaletą jest też to, że można ją szybko przygotować.

      Usuń
  9. Kiedyś u znajomej jadłam taką! i była pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z żurawiną ? Wow totalne zaskoczenie :) !

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba nie tylko ja mam fazę na żurawinę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam żurawinę i chętnie ją dodaję do niemal wszystkiego:)

      Usuń
  12. Takiego połączenia jeszcze nie spotkałam :]

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam! Do obiadu - idealna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szczególnie lubię do ziemniaków i pieczonego mięsa:)

      Usuń
  14. Kobiety w ciąży nie robią surówek z kapusty kiszonej bo zdążą ją zjeść w drodze do domu ;D Bardzo fajne połączenie, muszę kiedyś wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba, że kupią w ilości hurtowej. Tylko wtedy jest szansa, że doniosą choć trochę do domu:)

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Staram się opisywać i dokumentować te dania, które sama bardzo lubię:) Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Mój półtoraroczny synek uwielbia kapustę kiszoną. Mąż śmieje się, że ma to po mamie. Ja w ciąży zjadłam chyba beczkę kapusty:) Jutro na obiad rybka, więc kapusta z żurawinką w sam raz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dziecko też się zajada kapustą kiszoną:) Oj, do rybki surówka będzie idealna. Pozdrawiam!

      Usuń
  17. Lubię zaglądać do Ciebie, bo zawsze coś smacznego znajdę. I do tego zdrowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam! Wkrótce kolejne zdrowe i smaczne przepisy:)

      Usuń
  18. Bardzo lubię kapustę - nigdy nie łączyłam jej z żurawiną dlatego chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak jest bardzo dobry:) Moja rodzina często prosi właśnie o surówkę z kapusty i żurawiny.

      Usuń
  19. :) będąc w ciąży w okresie letnim jadłam KISZONĄ KAPUSTĘ Z MALINAMI :D i nawet nie spinałam się specjalnie by to wymieszać :)
    Teraz juz bym tak nie zjadła na pewno ! ;)
    Twoja suróweczka za to wygląda apetycznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapusta kiszona z malinami brzmi ciekawie:)
      Cieszę się i zachęcam do jej przyrządzenia.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Moje kubeczki smakowe szaleją!:)

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam kapustę kiszoną :) czasami mam na nią wielkie napady!

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszna taka surówka! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawy pomysł z żurawiną do kiszonej kapusty. Wygląda super ; )

    OdpowiedzUsuń
  24. Pyszna sałatka, ja jednak muszę wcześniej porządnie wycisnąć sok z kapusty, bo inaczej jest dla mnie zbyt kwaśna:))

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawa sałatka! :) pozdrawiam i obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpowiedzi
    1. Faktycznie dużo tej żurawiny ostatnio u mnie na blogu:) Cóż, bardzo ją lubię, a przy tym jest zdrowa!

      Usuń