facebook

Kanał You Tube

środa, 30 września 2015

Ketchup



Zrobiłam domowy ketchup. Tak na próbę. Jego smak przeszedł moje wszelkie oczekiwania. Czegoś tak pysznego dano nie jadłam. Dlatego postanowiłam podzielić się moim przepisem. Lojalnie ostrzegam – długo się go robi. Ale warto! Ja swój wykorzystałam do domowej pizzy.

Ketchup

Składniki:
1 kg pomidorów (ja wybrałam Limę)
1 cebula
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka czerwonej papryki
1 łyżeczka octu
1/6 łyżeczki soli
2 łyżeczki cukru
1 łyżeczka oleju
szczypta pieprzu
2 liście laurowe

Składniki domowego ketchupu

1.Pomidory sparzyłam i obrałam ze skórki. Kroję w kostkę.
2. Cebulę i czosnek kroję drobno.
3.Pomidory przekładam do garnka. Dodaję liść laurowy, sól, cukier, paprykę, ocet, pieprz.  Gotuję na małym ogniu.
4.Na patelni rozgrzewam olej. Wrzucam cebulę i czosnek.
5.Do pomidorów dodaję usmażoną cebulę i czosnek.
6.Pomidory gotuję do miękkości (ja gotowałam na małym ogniu przez 2 godziny).
7.Wyciągam liść laurowy. Blenduję całość i jeszcze raz zagotowuję.
Smacznego!
Ketchup

Domowy ketchup

Domowy ketchup

24 komentarze:

  1. Swojskiego jeszcze nie jadłam :)

    ___________________
    Moj styling w hair trendy
    blog.justynapolska.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki domowy ketchup jest pyszny i warto go zrobić samemu :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam przepis na keczup z cukinii :) jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowego nie robiłam, chętnie spróbuję, bo widać że nie trudno zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki ketchup musi być po prostu pyszny. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. też bardzo lubię domowe przetwory ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy pomysł ;) Pizza też wygląda apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Domowy = zdrowy i idealnie dopasowany smakowo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam kiedyś i potwierdzam, że pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  10. O mniam, spróbuję zrobić jak nie w tym roku to w następnym, od razu przepis małpuję :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Śmieszne... Czytam wpis, a wyczuwam zapach tego domowego ketchupu :) Przypadek?

    TRENDY MAMMA BLOG- Nie odkładaj spraw na jutro!

    OdpowiedzUsuń
  12. Domowe najlepsze, te kupowane się nie dorównują do tego jaki możemy przygotować sami w domu

    OdpowiedzUsuń
  13. Taki domowy jest pyszny i zdrowy :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię taki domowy ketchup :-).

    OdpowiedzUsuń
  15. domowe przetwory są o wiele lepsze niż kupne :)

    OdpowiedzUsuń