facebook

Kanał You Tube

niedziela, 8 lipca 2018

Dżem wiśniowy i sok wiśniowy

Sezon na wiśnie w pełni. Warto więc przygotować dżem z wiśni idealny do kanapek czy naleśników. Przepis jak zawsze jest bardzo prosty. Wystarczą dwa składniki.
Składniki:
2 kg wiśni
700 g cukru
Co zrobić z wiśni
1. Zaczynam od wydrylowania wiśni. Moja rada - podłóżcie sobie coś pod drylownicę. U mnie świetnie sprawdziła się sylikonowa stolnica. Dzięki temu cały stół kuchenny nie był zachlapany.
Drylowanie bez kapania
2. Po przełożeniu wydrylowanych wiśni do garnka i ich zasypaniu okazało się, że jest mnóstwo soku. Przelałam go do osobnego garnka.
Jak zrobic sok wiśniowy
3. Sok gotowałam na małym ogniu przez 5-6 minut. Następnie przelałam do wyparzonego słoiczka, mocno zakręciłam i odwróciłam do góry dnem. W ten prosty sposób z uzyskałam sok z wiśni.
Przetwory z wiśni
4. Wiśnie gotowałam 3 razy po 1,5 h na małym gazie. Co ważne, za pierwszym razem puściły mnóstwo soku. Gorący dżem ma zawsze rzadszą strukturę niż po zastygnięciu.
Prosty przepis na dżem

Jak smażyć wiśnie

Jak zrobić dżem
5. Do wyparzonych słoiczków przekładam gorący dżem i zakręcam, a potem odwracam do góry dnem.  Z podanego przepisu wyszło mi 5 małych słoiczków dżemu oraz 1 słoiczek soku.
Domowe przetwory wiśniowe
Polecam też mój przepis na sok malinowy.


8 komentarzy:

  1. Taki dżemik jest pyszny. Mniam, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  2. oo moja mama robi dżem wiśniowy, bardzo o lubię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha,domowe przetwory są najlepsze ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha gdyby nie to drylowanue wiśni pewnie bym robiła 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie lubię drylować. Dlatego kupuję po kilka kilogramów. Gdybym kupiła 10 kg chyba bym nie dała rady:)

      Usuń