facebook

Kanał You Tube

sobota, 31 stycznia 2015

Pasta z jarmużu



Jarmuż to warzywo, które jest źródłem wielu cennych witamin i mikroelementów, m.in. żelaza, witaminy K i C, a także wapnia. Świetnie nadaje się nie tylko dla ciężarnych. Jakiś czas temu pokazałam Wam jak szybko można przygotować zdrowe chipsy z jarmużu. Tym razem proponuję Wam pastę kanapkową. To ekspresowa wersja. Lubię pasty bo to miła odmiana od wędliny czy sera, które zazwyczaj goszczą na kanapkach.

Składniki:
5 liści jarmużu
6 pomidorów suszonych
1 łyżka oliwy (możecie użyć tej ze słoiczka z pomidorami)
2 łyżki pestek słonecznika
szczypta soli


1.Na rozgrzaną patelnię wsypuję pestki słonecznika. Co chwilę potrząsam. Pestki prażę 5 minut.
2.Do wysokiego naczynia przekładam liście jarmużu bez włókiem. Dodaję suszone pomidory oraz oliwę. Blenduję.
3. Dodaję część prażonych pestek i sól. Blenduję.
4.Przekładam na talerz i dekoruję pozostałymi pestkami.
Smacznego!

50 komentarzy:

  1. Fajna pasta, moje pierwsze spotkanie z jarmużem nie było zbyt zachęcające wiec szukam inspiracj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj, może się przekonasz:)

      Usuń
  2. Gdzieś już czytałam o takiej paście i chętnie bym jej spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny, prosty przepis. Uwielbiam pasty, a jarmużu nigdy nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie:) Jarmuż to świetne warzywo i bardzo zdrowe.

      Usuń
  4. uwielbiam jarmuż! robię pastę podobnie, jest przepyszny

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam, może mi posmskuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bo jarmuż jest warzywem doskonałym:)

      Usuń
  6. Nigdy nie robiłam nic z jarmużu, czas najwyższy to zmienić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że może Ci zasmakować:) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Pasta z jarmużu musi być pyszna, zazwycza jarmuż dodawałam do zupy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja do zupy nie dodawałam. Muszę spróbować:)

      Usuń
  8. W prostocie tkwi siła, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy pomysl na paste nie tylko kanapkowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie jarmuż smakuje jakby coś się przypaliło niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Na taką pastę nie wpadłabym. Jestem ciekawa jak smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurcze, że nigdzie nie możemy znaleźć jarmużu :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam to szczęście, że u mnie w warzywniaku często jest, Dzięki temu mogę próbować nowych dań z użyciem tego warzywa.

      Usuń
  13. Muszę spróbować, już gdzieś czytałam, że pesto z jarmużu jest pyszne, ta pasta pewnie też bo inaczej to jarmuż bywa trudny do pogryzienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasta jest bardzo smaczna, warto ją zrobić:)

      Usuń
  14. Nie dopadłam jeszcze jarmużu, ale już mi się marzy pesto...

    OdpowiedzUsuń
  15. Swietny pomysl..nigdy tak nie robilam, musze sprobowac:)
    Pozdrawiam
    Jolahogg.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna pasa, z jarmużu nie miałam okazji ani jeść ani sama jej przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować bo jej przygotowanie zajmuje tylko chwilę.

      Usuń
  17. Bardzo zdrowa pasta, ma tyle witamin że aż chce się jeść :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny sposób na jarmuż :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny pomysł na jarmuż, więc podkradam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobrze że coraz częściej jest doceniany w naszej kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciężko go znaleźć, już poluję na niego długo i nie mogę trafić :( Pyszna pasta :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie jadłam tego super modnego teraz warzywa - wstyd;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Smaki mi nieznane, a żałuję, bo prezentuje się zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Hey,
    bardzo niezwykłe miejsce, napewno chętnie odwiedze Cię tutaj nie raz, bardzo ciekawie piszesz twojego bloga - jest niewątpliwie bardzo ciekawi
    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń