facebook

Kanał You Tube

czwartek, 8 lutego 2018

Pączki na Tłusty Czwartek



Dziś Tłusty Czwartek. Choć nie jestem wielką fanką pączków to tego dnia nie może ich u mnie zabraknąć. Mój przepis na pączki jest dość prosty. Wychodzi z niego od 16 do 20 pączusiów.
Sprawdzony przepis na pączki
Składniki:
3 szklanki mąki pszennej
50 g drożdży
2 łyżki cukru
1 1/4 szklanki ciepłego mleka
4 żółtka
8 łyżek powideł lub marmolady
szczypta soli
 olej lub smalec do smażenia
Na lukier
Szklanka cukru pudru (opcjonalnie)
Sok z cytryny
Co potrzeba do pączków
1.Do dużej miski wkruszam drożdże, dodaję cukier i 4 łyżki mleka. Mieszam i zostawiam do wyrośnięcia. 
Pączki krok po kroku
2.Masło roztapiam. Do wyrośniętych drożdży dodaję pozostałe składniki i chwilę wyrabiam. Zostawiam do wyrośnięcie.
Ciasto drożdżowe na pączki

Jak rośnie ciasto drożdżowe
3.Ciasto rozwałkowuję. Dzielę na połowę. Na jednej połowie zaznaczam szklanką koła i na ich środku umieszczam po pół łyżeczki marmolady lub powideł.
Jak robi się pączki

4.Ciasto z marmoladą przykrywam drugą warstwą. Wykrawam kółka.
Pączki wykrawane
5.Kółka zostawiam do wyrośnięcia.
Jak wyrastają pączki
6.Teraz czas na lukier. Do miseczki wsypuję cukier i wciska po trochu soku z cytryny. Mieszam. 
Jak zrobić lukier
7.Na mocno rozgrzany olej wkładam pączki i po upieczeniu z jednej strony patyczkiem drewnianym przekładam na druga stronę.
Jak się smaży pączki
8.Przekładam na ręczniki papierowe lub serwetki.
Pączki z rantem
9. Dekoruję lukrem.
Pączki najlepszy przepis
Smacznego!
Najlepszy przepis na pączki
Zapraszam też po inne moje przepisy idealne na Tłusty Czwartek (na faworki, na mini pączki i na oponki).
Faworki przepis

Mini pączki przepis


Oponki przepis

13 komentarzy:

  1. Ja dziś zgadłam 3/4 pączka ale tylko dlatego, że czuję się niewyraźnie. kiedyś robiłam własne choć ciasto drożdżowe mnie nie lubi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kiedyś tak myślałam, a teraz wypieki drożdżowe są moimi ulubionymi:)

      Usuń
  2. Bardzo podoba mi się ten pączek. Porządnie nadziany ��
    Sama za takimi przepadam, więc to moja bajka.
    Pozdrawiam serdecznie! Buziaki ��

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe pączki smakują najlepiej 😃

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowe pączki są najpyszniejsze :)

    OdpowiedzUsuń